torsdag 20 maj 2010

Nackad

Har varit hos sjukgymnasten.

Hon säger att jag har viftat för mycket på huvudet. Att jag har närapå wiplashskada i nacken och att det beror på att jag är både överrörlig och försvagad mellan kotorna som går från ryggbenet (eller vad det hette) upp till huvudet.

Jag måste tänka på att inte skjuta fram hakan utan i stället sträcka på mig och tänka ballong som lyfter mig.

Ingen yoga mer. Pilates däremot - det är visst bra.

Har fått en övning som är lite skjuta pilbågeartad. Tydligen bra för att bygga upp musklerna runt om de svaga delarna.

Nu vet jag och det är bra.

Blir lite lojalitetsförvirrad i detta med att känna att yogan inte är bra för min nacke. Jag har verkligen engagerat mig och kamrater i att yoga, men om jag får ont nånstans av det så är det ju inte bra. För mig. Jag som trodde att jag hade hittat en form av gymnastiserande som passar mig. En arbetskamrat föreslog att jag skulle gå dit i alla fall. Och koka te. Tanken var god, men jag kan ju inte koka te i 90 minuter?

Nej. Jag tror att jag ska ta det lugnt med huvudsnurrandet. Fast nu lät det som Beetlejuice. Riktigt så är det ju inte.

Promenader blir min melodi. Men inget den här veckan. Ska på mammografi i morgon.7.40. Då tar jag bussen. Till helgen kanske?

Har pratat med yogafröken också. Hon säger att vi kanske kan ha privatlektioner utan huvudvift. Det är ju såklart det bästa. Då får jag lite av allt.

Inga kommentarer: