torsdag 6 maj 2010

Promenad x 2

Denna dag började med en promenad. Från kust till kust, kan man säga. Hammarby Sjöstad till Kungsträdgården. I rask takt i morse. Med en kollega som jag egentligen inte känner. Men hon är trevlig.
Längs vägen under promenaden

Så gick dagen och jag hade bland annat lönesamtal där jag fick veta att jag uppfyller alla krav för att få höjd lön. Och det var ju alltid nåt. Men sen är det det där med potter och rättvisa också. Och jag som säger fel saker "Det viktigaste är inte pengarna - det kan ibland räcka med en klapp på axeln. Eller en biobiljett." Så nu kanske jag får ett kuvert med två biobiljetter istället för högre lön. Det var ju inte riktigt det jag menade ...

Efter jobbet gick jag på bio med stora sönerna. Vi såg "En enda man" som är en vansinnigt snygg film. Ingen action precis. Bara snyggt. 60-tal är bra!

Passerade Adolf Fredriks kyrkogård och Olof Palmes grav på väg till biografen. När mellansonen och jag skulle ta tvärbanan hade den precis gått så vi promenerade hem. Skönt!

Kanin på Adolf Fredriks kyrkogård. Ska vi kalla den "Olof"?

Inga kommentarer: