fredag 14 maj 2010

Liten oro

Ska på kongress i Finland om en månad. Känner hur oron kommer krypande - hinner jag med allt som ska hinnas med? Har jag gjort att som ska göras? Så inser jag att jag måste ha några möten. Tyvärr är datorn jag kan använda för att komma åt saker som underlättar när jag ska kalla till möten, är på jobbet.

Men jag är ju ledig idag. Varför ska jag oroa mig för det här? Eller var det bara en sån där nattgrej som växte och blev jättestor fast det är ett mycket litet problem på dagen?

Tänker också på resan till Tyskland som ska göras tillsammans med kollegan vars brorsson ligger med krossad skalle i Skåne. Kommer hon att åka med eller inte? Cheferna skulle överlägga vem som skulle följa med om hon inte kan, men de har inte återkommit med SMS som utlovat. Oro. Nån måste följa med. Jag är där i ett syfte som inte är samma som hon/nån annan skulle ha.

Tänker mycket på pappa som vi borde träffa. Jag vill ju det. Men tiden finns inte riktigt där. Det har varit så konstiga dagar. Det är ju så konstigt när man ska bjuda hem folk efter en fotbollsmatch vid 19 (igår) eller efter jobbet (i onsdags).

Fick en släng av huvudvärken igår igen, men nu har jag ju tider både här och där så det blir nog bra. Ska på mammografi också. En riktig sjukhusvecka nästa vecka.

Ikväll kommer villägarna. Dem har vi inte träffat "på riktigt" sen i februari när vi var hemma hos dem. Vi ska grilla och rosta grönsaker i ugnen. Hittade på en god sås häromdagen - matlagningsyoghurt med en matsked honung, två teskedar citronsaft och en grillkrydda från Konsum i "skruva/mal"-förpackning som är lite stark och syrlig. Väldigt gott.

Undrar om vi ska ha nån efterrätt? Annars har jag två mangosar hemma som kanske kan duga.

Oro - ge dig.

Inga kommentarer: