tisdag 4 maj 2010

Ont

Har varit på yoga. Det är bra.

När jag kommer dit vill jag att det ska vara som i en kyrka. Tyst. Lugnt. Inte en massa flams. Koncentration och fokus däremot - det är bra.

Idag var det två personer som tycktes tro att de var på julfest eller nåt "Hahaha, fjämsifjoms ... vin ... stress ... hahaha". Jag satte resolut tummarna i öronen för att få vara i min bubbla.

Men sen kom den. Jag kände hur det kryllade sig där inne. Hur den kröp och spred sig. Huvudvärken. Första gången jag fick det var på yogan. Nu har jag inte kunnat gå en massa gånger men den har ändå gjort sig påmind. Det gör så jäkla ont. Så att jag vill gråta. Den kommer plötsligt. Jag vet inte om det har med andning att göra. Eller hunger. Kanske huvudvift. Jag vet inte. Det gör ont i fåran mellan hjärnhalvorna och jag skulle vilja ta bort en del och tänker på Hannibal Lecter fast jag inte ens har vågat se "När lammen tystnar".

När jag kom hem fanns det ingen mat. Det gjorde inte att huvudvärken försvann. Men det fanns en högljudd TV och en pågående fotbollsmatch som vrålar.

Tror jag ska hugga huvudet av mig. Eller gå till doktorn och göra ett yogapass innan röntgen eller vad man gör.


Inga kommentarer: