måndag 24 maj 2010

Omåttligt

Har varit och köpt pocketböcker. Har några olästa i bokhyllan, men jag kom av mig. Tror inte jag kommer att läsa dem. Kanske.

Men, som sagt, nu har jag köpt nya! Fem stycken. Hur blev det så många?

I tjockleksordning:
"Drottningen vänder blad" av Alan Bennett
"Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet)" av Anneli Jordahl
"Hundraåringen" av Jonas Jonasson
"Ängelns lek" av Carlos Ruiz Zafon
"Stråk av rött" av Elizabeth George

En salig blandning. Härligt!

Den där hundraåringen kan jag oroas lite av. Lasse Berghagen har sagt "Det roligaste jag någonsin läst" på baksidan. Hm. Hm, hm. Men vad vet jag - kanske har vi samma humor?

Han Carlos har skrivit "Vindens skugga" som jag tyckte så mycket om.

Men jag tror att jag börjar med den tunnaste. Bara för att.

Att läsa!

Inga kommentarer: