torsdag 15 oktober 2009

Viktig post

Jag har varit borta i tre vardagar och har fått tre Mycket Viktiga Brev.

Det första är från Nordea där man skriver om olika giron som ska läggas ner och ersättas med andra och att jag inte behöver agera men att det är viktigt för dem att informera mig om förändringen. Okej. Jaha?

Det andra kommer från SPV - Statens Pensionsverk - som talar om att min tjänstepension från dem kommer att bli ... 50 kronor per månad från 65 års ålder. Tack.

Till sist vill mun- och fotmålarna i Sverige gärna att jag köper deras julkort. Jag har fått några provexemplar. De får mig inte nödvändigtvis att köpa fler kort. Men ... tack.

-

Själv glömde jag att posta vykortet från Wien till arbetskamraterna: Det står kvar på ett cafébord på flygplatsen och jag undrar spänt om det någonsin kommer fram.

Inga kommentarer: