onsdag 7 oktober 2009

Otrevligt

Idag har jag gjort en sån där grej som man hoppas att man själv inte blir utsatt för. Eller ens barn snarast.

Vi har tackat nej till ett kalas. Yngste sonen ville inte gå dit. Killen som fyller år är dum, säger sonen.

Jag tackade ändå mamman för inbjudan (mailledes) och berättade att vi har annat inplanerat och att sonen därför inte kan komma.

Nu sitter jag här med en näsa så lång att den stöter i skärmen hela tiden.

Jag har noga talat om för sonen att den dumma pojken inte behöver få veta att vi inte alls har nåt annat inplanerat, utan att det är ett sätt att vara lite snäll på. Istället för att säga "Du är dum - vill inte komma".

Vi får väl se om även sonen kommer hem med Pinocchiosnok nån dag. Höll på att skriva Gestapo, men jag menade Gepetto. Fast jag menade egentligen Pinocchio. Min hjärna larvar sig.

Inga kommentarer: