lördag 3 oktober 2009

Känsligt

Relationerna. De där släktliga. Komplicerat. Vi har det trevligt när vi ses men det kokar under ytan. En sorg här, en svartsjuka där. En förorättad här, en glädje där. Svårt att hantera.

Men hunden ... En så söt liten varelse som bet i allt han kom åt. Tyst som en mus och ändå full av bus. Gullig, gullig, gullig! Man ville röva bort honom. Ta med honom hem. Poff!

Nån sorts quiz om andra länder avslutade kvällen. Jag tackar arbetet för alla resor jag gjort. Och övriga livet där jag samlat på mig. För jag hade alla rätt utom ett. Vann, helt enkelt. Men inte enkelt.

Fick skjuts hela vägen hem när det var dags. Kom hem 22. Perfekt! Bakfulle sonen fick skjuts en lång bit han också. Brabra!

Styvsystern och jag kom fram till att vi ska ses snart igen. Hela HAJ-gänget (två av styvsystrarnas och min initial ger HAJ. Vi hade det som registreringsnummer på trampbilen. HAJ 355 - vi gick i trean och femman.) ska ses. Nu får vi väl se när. Mycket att prata om.

Inga kommentarer: