fredag 2 oktober 2009

Ganska nära

Blev hembjudna på fördrink hos grannen idag. Sen var det gårdsfest. Vi har bra grannar. Yngste sonen är kär i en. Hon är kär i honom. De är fem och sex. Rart.

Vi fick tokgoda hamburgare från Texas Longhorn. Stora, tjocka med sallad, tomat och lagom stark salsa. Och mild lök. Skämdes för att vi bor i Hammarby Sjöstad och det är lite snobbigt för att man inte köper COOP-burgare utan hyr in en som grillar. Från Texas Looonghooorn. Så grämer det mig att de stora pojkarna inte är hemma De som älskar de där maträtterna från just den restaurangen.

Men mellansonen är på fest på Östermalm. Pratade just med honom. Tror att han var lite berusad. OBS! Berusad! Inte FULL. (Men kvällen är ung. HU!)

Och yngste sonen somnade efter gårdsfesten. Själv! För första gången, tror jag. Med en bok i famnen. Den lilla pojken.

I morgon ska vi träffa mammas lilla hund. Ser fram emot det.

Hade förresten ett riktigt trevligt samtal med pappa igår. Han har skrivarkurser för pensionärer. Han gillar det. De gillar det. Många återkommer år efter år. De lär av varandra och jag tror bestämt att pappa är en bra pedagog. Avslappnad och rolig. Tror jag. Men är ju min pappa. Som är med i Mensa och som vi retar för att han är det. Han är inte väldigt socialt kompetent, men jag är ju uppvuxen med honom så jag vet hur han funkar. Tror tyvärr att mina äldre söner stör sig lite på hans okänslighet ibland. Men han har väldigt mycket att komma med. Tycker jag. Både teknik och kultur. Han har aldrig fått mig att känna mig obekväm. Han ställer aldrig krav och älskar min och min brors familj lika mycket. Han bor tvärs över vattnet och vi ses alldeles för sällan.

Inga kommentarer: