lördag 3 oktober 2009

Torrt

Hösten är härlig! Men ... jag får mjäll. På riktigt. Så fort det blir kallare än 10 grader så torkar liksom hela hårbotten ihop.

Bad just P att köpa Head 'n Shoulders. Han ringde från affären och frågade vilken sort. "Nåt som ger volym" sa jag. Han hittade nåt, men det visade sig att det inte fanns nåt tillhörande balsam (nu börjar jag känna att det här är ett riktigt lyxproblem. Men okej ...). Så frågade jag var han var och han sa "Willy's". Genast knottrar det sig av förakt och usch och hu och blä över hela kroppen. Jag avskyr Willy's. Looseraffär. Och jag förvånas inte alls av att de har en idiot till inköpare som tar in alla sorters schampoo men bara en sorts balsam. För i min värld är det bara töntar som arbetar och handlar i den affären. Ful logga och b-produkter. Dåliga majskolvar hade de i somras. Inga marängbottnar en annan gång. Konstiga mjölkpaket. Eldorado-produkter i långa rader. Eldorado? Urrk!

Så jag får väl gå här och snöa. Jävla, jävla skitaffär.

Inga kommentarer: