lördag 10 oktober 2009

Dream on och en resa

I natt drömde jag att jag var hemma hos Kungsholmskompisen. Hon bodde ensam i en lägenhet byggd på 50-talet. Två ormar hade kommit in i lägenheten. Vi försökte jaga ut dem. Till sist lyckades jag, med hjälp av en galge, få ut den ettrigaste ormen. En liten fräsande sak som högg och högg. Jag kastade ut den genom balkongfönstret. När jag tittadeut efter den så såg jag plötsligt en tufsig katt med kort svans, som Pelle Svanslös, balansera på balkongräcket. Sen ramlade den ner 4-5 våningar. Det gick fort och jag förstod att den skulle dö.

Jag gick in till kompisen och sa "Nu har jag sett det jag trodde var omöjligt - en katt som inte kunde hålla balansen!"

Undrar vad det här betyder?

Om fem minuter kommer en taxi som tar mig till Arlanda. Wien väntar.

Skulle hellre mysa hemma med familjen.

Auf Wiedersehen!

1 kommentar:

Anna sa...

Tolka det positivt!
Du ar handlingskraftig och fungerar bra i kris samt ALLT ar möjligt (tom att en katt tappar balansen)!