fredag 16 oktober 2009

Rekreation

Min nya frisyr och jag har hunnit med mycket idag.

Optikern först. Synen har försämrats på höger öga - nya glasögon beställda. Så tyckte hon att jag borde ha terminalglasögon med rumsprogressiva glas. För det första får ordet "terminalglasögon" mig att tänka på Åsa Bodén. Hon som hade glasögon stora som terminaler. För det andra undrar jag vad som händer? Ska man inte få bättre syn med åren? Varför blir min syn sämre??? Och de där progressiva glasen kommenterar jag inte med mer än att det hade min mormor också.

Så var det Konsum. Kronärtskockor och köttfärs. Får se vad det blir av det ...

Sen gick jag till thaimassösernas ställe. Bokade tid för en oljemassage så att det skulle bli lagom att hämta i skolan direkt efter. Den lilla tunna mänskan har nu knådat och trampat och dragit i en timma och trots att det gjorde ont emellanåt så höll jag på att somna.

Innan skolhämtning lyckades jag gå förbi banken där jag löste ut mellansonens studiebidrag. Jag längtar tills han kan få in det direkt på sitt eget konto, utan mig som mellanhand. Men då blir det andra tider för honom - då kommer han att få köpa sina kläder själv. Biobiljetter, presenter och snask likaså. (Fast det har han visst gjort ett tag redan. Hm.)

Jag har inte hunnit med att sova idag. Men det är ju en dag i morgon också.

Inga kommentarer: