lördag 3 oktober 2009

En god morgon

Te, juice och bröd. Måste rekommendera brödet - Saltå Kvarns Barsjabröd. Liten, alldeles lagom smak av kummin.

Yngste sonen gick till en av grannarna för att leka och P är och handlar och besiktigar* bilen. På en lördag? Ja - jag fattar ingenting men jag tror att det har att göra med att den där rådjursbucklan vi fick i somras är tillrättad nu. Besiktningsgubben hade sagt att det är en bra bil och att vi kan behålla den ett tag till. Skönt. Så slipper vi hålla på att byta och köpa och greja.

Jag har läst DN och gläds åt att det faktiskt bara är lördag. Vaknade med känslan av söndag i kroppen och det var lite stressande. Har satt igång en tvätt. Ska snart åka till mamma och hembyn, men några timmar till här hemma blir det. Så skönt.

Borde diska. Borde plocka. Och sätta inpengar på Ps konto. Han har betalt alla flybgiljetter hittills.

Vi har varsitt konto och ett gemensamt där vi sätter in pengar varje månad. De pengarna går till våra gemensamma utgifter - bostad, bil, skola, mat etc. Jag står för de flesta utlägg för de stora pojkarna. Jag tycker att det funkar jättebra och är glad att vare sig jag eller P är petimetermänniskor.

*Heter det besikta? Det är ett jättekonstigt ord. Har kollat lite nu - man kan säga både och. Pjuuuh :)

Inga kommentarer: