torsdag 12 november 2009

Uppsidan

På svenska säger vi fördelar. Jag tycker att uppsidor funkar lika bra. Det finns de som hånar mig för att jag säger så. Och?

Jag var och läste in i morse. Det ger pengar. Bra!

I kväll har jag varit på salsaställe. Dansat med en oduglig pedagog (salsalärarinna från Colombia. Att hon var just salsalärarinna påverkade inte hennes pedagogik. Inte heller hennes ursprung. Men hon var BAD som det heter på engelska.) Och i själva verket dansade vi inte med henne utan bakom. Fast vi många var bakom hennes syster som dansade mansstegen. Jag bland annat. Systern kunde inte riktigt mansstegen. Och det var mest kvinnor bakom systern. Mest män bakom lärarinnan. Fel, fel, fel. Undrar om det berodde på mojiton som systrarna drack? Att det blev så fel. Men ändå. Uppsida.

Jaja. Vi hade det kul i alla fall. Kollegerna från elva europeiska länder och vi från kontoret. Maten var god. Så var det ju kubansk rom också. Det är gott. Bättre än whisky. Undrar om det är rommigt i Florida? Nära Kuba och så, tänker jag.

Nu är jag faktiskt trött. Vilket inte är nersidan utan baksidan.

Inga kommentarer: