tisdag 17 november 2009

Ett möte

I morgon ska vi ha ett möte. Ett efterlängtat möte som jag säkert kommer bli besviken på. Jag har skyhöga förväntningar.

Det är i morgon som de två produktområdena på jobbet ska enas. Har jag tänkt.

Mötet har skjutits upp ett otal gånger. "För dåligt med tid" säger en av deltagarna. Ingen vet vad som tar så mycket tid. För hon lägger ut allt arbete på en byrå. Tänker ingenting på egen hand. Jag undrar ibland om det här mötet har blivit inställt så många gånger bara för att hon inte vill avslöjas som okreativ. Det skulle nämligen vara högst olämpligt att ha en sån mänska i den roll hon har.

Glada kollegan kan inte vara med. Hennes son har blivit sjuk efter att ha tagit den där svinsprutan. Så typiskt. Jag kan på sätt och vis hoppas att yngste sonen får ta sprutan en fredag. Så kan han vara hemma i lugn och ro över helgen. Är jag konstig som tänker så? Praktiskt. Jaja, kanske det.

Nu kom P med ingefära-te. Det kanske hjälper mot mykoplasma eller vad det är jag har.

Nåja. Ser fram emot mötet. Mycket!

Inga kommentarer: