fredag 13 november 2009

Om döden och allmänt saknande

När yngste sonen skulle somna så hade vi ett litet samtal om döden. Han hade läst "Döden"-boken i skolan. Den som är i samma serie som "Bajs" Och "Hår". Bland annat.

Jag undrade var han tror att man tar vägen som död. Han tror att man blir en stjärna. Det är fint. Jag berättade hur jag saknar min mormor men hur jag kan tänka att hon blinkar till mig om hon är en stjärna. Så sa jag att jag tropr att hon kommer och hälsar på hemma hos oss ibland. För att kolla läget. Så berättade jag att hon är spridd för vinden i minneslunden. Han visste mycket om hur det går till. "Döden"-boken verkar v´bra och informativ. Har inte läst den själv, dock.

Han sa "Jag saknar en som inte är död" och jag undrade vem "NN" (mostern) sa han. Jo. Det är väl dags att ses ...

Nu sover han.

1 kommentar:

Anna sa...

Jag har funderat pa att prova pa Jennys yoga,,, men det far nog bli langre fram,,,
Det som ar bra med yoga pa jobbet ar att man redan ar dar och att det dessutom ar annu billigare,,, 50 kr!
Eftersom tid och pengar ar det som jag har ont om!
Vill nog fa det har till en vana innan jag gar vidare till the next level,,
Men jag alskar yoga!!!!
Vilken typ av yoga kör Jenny?
Jag gillar lugn yoga med fokus pa meditation och andning,,, det ar det jag behöver!