lördag 14 november 2009

Frisk luft?

Har inte varit ute på hela dagen.

Hade Hus-i-Småland-möte med halva släkten (eller vänta nu - en fjärdedel av släkten, blir det va?) och det var väl sådär. Han som tycker att alla vi andra lyssnar dåligt på honom behagade komma idag och då började vi om hela arbetet med stadgar och avtal för en förening där vi alla kan vara med. Grejen är bara att vi andra redan hade utformat nåt som vi tycker är bra men eftersom det inte passar den här karln som poppade upp idag, så ville han plötsligt vara med och tycka. Man blir vansinnig. Han kommer inte nöja sig förrän vi har gjort precis som han vill. För vi är dumma i huvudet allihop, enligt honom. Nej. Han sa inte så, men det är inte långt ifrån. I själva verket tycker vi andra att han är ärkebesvärlig.

Ett tag ville jag nästan be samtliga resa på sig och gå. Jag orkar inte med höjda röster och dunk i bordet och folk som känner sig mobbade i mitt hem. När det var som argast försökte jag tänka på annat. Kladdkaka och Florida och sånt. Jag lyckades inte så bra.

Nåja de andra släktingarna är trevliga! En är nyförlovad, en ska åka till Portugal och en hade svarta diamanter om halsen. De andra pratade jag inte så mycket med.

Inga kommentarer: