torsdag 5 november 2009

Lyxlirare

Jag har ont i vänster öra. Själva hörselgången är liksom förtjockad. P skojade om öroncancer förut idag. Det var inte så roligt.

Så kan jag inte se datumet på armbandsuret. Kanske kommer mina rumsprogressiva glasögon att hjälpa mig på traven. När de väl kommer. Och de har kommit ihåg att ta med astigmatismen också ...

Men ... Jag kan leva med de här små problemen. För i själva verket är jag en lyxlirare. Ibland har jag det så bra att jag nästan skäms. Nej. Det gör jag inte. Varför skulle jag det? Jag har ett jobb som jag har sökt mig mot och det jobbet har sina uppsidor. Man måste till exempel åka till olika konferensanläggningar ibland. I förra veckan var jag på två såna ställen - Filmstaden i Solna och en sväng på fyra olika Scandichotell. Efter besöket på Filmstaden fick vi två biobiljetter var, glada kollegan och jag. Och ett USB-minne (eller en "sticka" som jag säger när jag vill reta ihjäl P). Det var bra.

Scandicrundan startade med frukost på Scandic Infracity och lunch på Ariadne. I morgon ska vi åka vidare med trevliga försäljerskan. Börjar på Anglais och fortsätter med Malmen och ett till innan vi slutar på Hasselbacken med lunch. Sen är den arbetsdagen slut.

På eftermiddagen ska kattägarinnan, tillika yogafröken och Kungsholmsbo, besöka Den Goda Maten-mässan i Älvsjö. Där sippar vi champagne (som jag betalar själv) innan vi drar vidare hem till henne där våra män och min yngste son och hennes katt väntar med färdig mat.

Det känns som jag har bäddat bra och ligger ganska bra också!

Inga kommentarer: