måndag 23 november 2009

På TV

Jag tittar emellanåt gräsligt mycket på TV. Så är det ...

Idag har jag sett på Ullared och Vem tror du att du är (släktforskning. Idag med Claes Malmberg)

I morse på tunnelbanan kom jag på mig själv med att se fram emot Ullaredsprogrammet. Jag undrade varför. Vad är det egentligen som lockar? Varför vill jag se det? Jag har kommit fram till följande:
Ullared och Hollywoodfruar är av samma karaktär. Det handlar om världar långt ifrån min egen. Jag vill veta mer. Vad har de som inte jag har, vad har jag som inte de har? Skiljer sig världarna åt? Vad finns överallt. Vad finns inte?

Jag fortsätter titta på TV.

Dessutom fick jag idag ett mail från Titan Television som hade hittat mina kontaktuppgifter på statist.se. De vill veta mer om mina semestervanor. Kanske kommer vår nästa resa på TV. HAHAHA! ("Andra världar" kan det heta!)

Inga kommentarer: