måndag 16 november 2009

Allmän yrsel

Hemma idag. Hostan har börjat igen. Har just kommit hem från läkaren. Och apoteket.

Nu ska jag bli frisk av:
Ery-Max (antibiotika - bra mot bakterier som orsakar lunginflammation. öroninflammation samt difteri, klamydia och kikhosta. Man kan få nässelutslag, övergående hörselförlust samt klåda i underlivet. Bland annat.)
Bricanyl (luftrörsvidgande - det här andas man in genom inhalator. Kan bli darrig och få nässelfeber och så kan jag få kramp i luftrörens muskulatur. Bland annat.)
Cocillana Etyfin (hostdämpande. Förstoppning, kramper i gallvägarna och nässelutslag är några av biverkningarna som kan drabba mig av detta. Tröttheten finns redan här.)

Hoppas bara att jag faktiskt blir frisk. Och inte sjukare. Jag menar - risken finns ...

Är yr. Och ögonen känns pyttesmå.

Ska nog sova en stund.

Inga kommentarer: