söndag 29 november 2009

The party is over?

Vilken väldigt bra födelsedag jag har haft!

Vaknade och hade Gustavsbergsbesöket på hjärnan. Halv elva kom villavännerna förbi och hämtade mig. Sen var det shopping som gällde! Jag tror kanske att det var det jag köpte där som var presenterna från P. Jag har i alla fall inte fått något annat av honom. Förutom städningen av hemmet inför festligheterna. Är väldigt glad för det jag köpte:

Av Mia E Göransson

Av Elisabeth Olszewska

Av Åsa Lindström

Av ovanstående är allt, utom den gröna masken, andrahandssortering. Det är därför Lindströms muggar inte har någon guldkant, till exempel.

Middagen var trevlig och chili con carnen god. Hann inte riktigt prata med ... nån. Så som det ofta är när man lagar mat och lägger barn och så. Men ändå. Jag antar att det handlar om att bygga på relationerna och sen får man ta tid med var och en för fördjupade samtal.

Låter jag gnällig? Jag är nog bara trött. Ikväll ska vi ha sexårskalas och jag måste se vad vi ska leka. Man kan inte improvisera alltför mycket med tio vimsiga barn.

Det var kul att min syster var här så länge! Jag fattar inte att hon inte är här oftare. Än mer förvånande var att äldste sonen erbjöd sig att bjuda kompisen från Hässelby (och hennes familj) på middag för att han vill ha dem omkring oss mer. Är det min son - med kökskunskaper som sträcker sig till "the art of making noodles and coffee"- som ska bjuda på middag? Jag måste säga att det är ett erbjudande som är få förunnat och att det skulle vara jättetrevligt om det blev av!

Roligt också att se elvaåringens utveckling. För nåt år sen såg hon gärna på film med sin lillasyster och vår yngste son. Nu hänger hon hellre med dem i övre tonåren.

Nu ligger de två långa sönerna skavfötters och sover. Det är så sött! Yngste sonen väntar med spänning på att kalaset ska gå av stapeln. Han frågar när de ska komma hela tiden. Kanske skulle ge honom en klocka ...

Inga kommentarer: