måndag 21 februari 2011

Växelvis

Gick hem fråm jobbet idag. Jag hostade så mycket i natt att sömnen blev gravt lidande. Jag är helt enkelt sjuk. Hämtade yngste sonen och gick hem och la mig medan han lekte med en grannpojke. Dessvärre tajmade en annan leksugen pojke mycket dåligt och kom och ringde på inte mindre än två gånger. Jag blev alltså väckt två gånger. Tror att jag såg galen ut när jag öppnade andra gången. Kunde inte låta bli att öppna eftersom att ringa på dörren var sonens signal för hemkomst ...

Stannar hemma i morgon. Jag måste få sova ut. Hosta i fred.

Just nu tittar jag på två TV-program. Cast Away och Big Brother. De handlar om samma sak fast tvärtom. Den ene hamnar ensam på en ö och ska klara sig medan de andra ska klara sig tillsammans i ett hem.

Oj. Det där måste jag tänka på en stund.

Innan jag somnar.

Inga kommentarer: