lördag 12 februari 2011

Soligt men tråkigt

Vaknade av att P dundrade in i sovrummet för att hämta varma kläder. Det måste man ha när man ska stå i snö i två timmar och titta på fotboll på Torvalla.

Solen skiner, men yngste sonen och jag kan inte gå ut förrän om en stund när Ps surdeg har vikts två gånger och sen ställts in i kylen. Jag hade tänkt bada ett långt, härligt och i mycket varmt vatten, men jag ska vända den där degen, som sagt. Låter jag tjurig? Kan nog stämma. Jag ogillar när jag oförberett måste ta mig an andras saker. Typ en surdeg. Fattar inte varför den skulle göras nu och inte när P kommer hem. Vi har ändå inga planer för kvällen. Och det är lite tråkigt, tycker jag. Eller skönt. Jag vet inte.

Det händer så lite på helgerna ibland. Det kanske är bra, men idag känner jag mig social.

Yngste sonen ligger på sin säng och spelar DS med sin lilla glugg nere till höger. Han tappade en tand igår och kramen jag fick efter konstaterandet var väldigt innerlig. Han har väntat så länge.

Inga kommentarer: