lördag 19 februari 2011

Ja!

Idag ska jag på champagnefest. En mamma i skolan har bjudit in alla hon känner på fest. Eller ... lokal. Vi är hemma hos dem. I deras etagevåning. Man tar med sig eget bubbel (som tack och lov inte måste vara champagne). Man ska ha vita kläder. Där föll P bort. Vita kläder är inget han äger. Jo, vita skjortor kanske, men inte några vita byxor eller kavajer eller ... så. (Jag har också haft mina dubier vad gäller den här tillställningen - champagne och vitt. Fest med så snobbiga förtecken att folk exkluderas per automatik. Sen bestämde jag mig för att det var roligare att säga ja än nej.)

Jag tänkte ha på mig en indisk, jättefin "dress". Skor blir svårare. Flip-flops? Det har ju alla i Indien. Vänta! Jag tror att jag har ett par vita espadrillos. Det kan funka.

Jag går dit med en annan mamma vars make också stannar hemma - med P, som tar med yngste sonen dit så får han leka med deras tre barn och kolla på melodifestival medan mammorna snobbsvirar.

Nu ska jag åka och införskaffa dryckjom.

Inga kommentarer: