lördag 12 februari 2011

Gammalt

Mamma bjöd på museum häromdagen. Östasiatiska. Terrakottaarmén. Min lillasyster och yngste sonen var också med. Det var både trevligt och roligt. Min mamma är rolig. Världens bästa mamma, skulle jag tro. Ja - om man inte räknar med mig, alltså ... (hehe).

Fascinerande att den där kejsaren, som lät 700 000 personer tillverka och ställa upp armén, ansåg sig vara "kosmos härskare till rymdens slut och tidens ände". Jag tycker meningen är så snygg. Poetisk. Innehållet är sinnessjukt, men ord som kosmos är fint! Rymdens slut och tidens ände är vackert. Och det skulle jag hellre vilja att nåt som typ vigde en sa istället för i nöd och lust.

"Lovar du att ge allt för att älska P till rymdens slut och tidens ände?" Eller vänta. Ändå hellre på dop. "Lovar du att ta hand om ditt nyfödda barn till rymdens slut och tidens ände?" Klart man svarar Jajamensan på det! Klart jag skulle svara Ja på att ge allt för P också!

...

Efter muséet skulle vi käka nånstans. Åkte mot Centralen till och såg kön till WagaMama ringla sig långt åt helsefyr och på Vapiano skulle man få vänta 60 minuter på bord så det var bara att pulsa sig mot Kungsholmen där vi lyckades få bord på ett tapasställe. Det var trevligt! Nu har systern åkt till Thailand för att vara där i dryga två veckor. Från snön till solen.

Inga kommentarer: