fredag 25 februari 2011

Ups and downs

+ Woke up, fell out of bed, dragged a comb across my head. Eller så. Grejade med varm choklad och paketen som P och mellansonen skulle få på sina födelsedagar. Hastade mot jobbet efter trevlig frukost.
- Presenten till P har inte kommit fram. Undrar om en gör det. Eller i alla fall när den gör det.
+ Fick tid att läsa Eiffeltornsboken
+ Höll i del av utbildning. Lyckat. Bra gensvar från kursdeltagarna.
+ Petter Furuseth från Hammarby ringde och frågade om mitt företag ville fortsätta sponsra laget under 2011. Det ville jag. Vi hade ett trevligt samtal.
+ Jag ringde P och berättade om Hammarbysamtalet. det blev nästan som en present till min man.
+ Trevlig lunch.
- Väntan
- Avsked till de fem som slutar. Skulle hålla tal till glada kollegan men klarade inte av det och hade förberett skylt där jag förklarade det. Alla grät hela eftermiddagen.
+ Träffade av en slump två av morgonens kursdeltagare (en från Australien och en från USA) på Centralen. De måste tycka att Stockholm är pyttepyttelitet ... De skulle SPAa på Hasseludden. Imponerande kollektivtrafiktur att göra dagen innan man åker vidare i världen, tycker jag!
+ Kom hem
+ Käkade middag med familjen (vilket inkluderade före detta maken med familj) på Jimmys Steakhouse
- Är trött i ögonen efter allt gråtande idag. Och i hjärnan av sorgen. Jag kommer inte att arbeta med glada kollegan mer. Det är väldigt sorgligt. Inte lilla kollegan heller. de två närmaste försvinner. Kvar är hysterikan och Östermalmskan. Herregud.
+ Spelade in På spåret och såg det senare
+ Kommer att läsa ut Eiffeltornsboken när jag går och lägger mig.
+ Jag har en familj att älska och att älskas av

Inga kommentarer: