söndag 6 februari 2011

Terapi

Bakis. Närå. Det är inte så farligt. Men jag kom hem sent. Åkte sist från kalaset i Örby. Indiskt som partymat är underskattat. Fantastiskt gott! Verkligen!

Eftersom det har varit tjall på linjen mellan värdparet så visste man inte riktigt hur det skulle bli. Hur landet låg. Liksom. Men det gick bra. Det var därför jag blev kvar längre än P och yngste sonen, som lämnade festen först av alla, Kungsholmsparet och filmparet. Vi pratade nämligen allvar. Om vänskap och kärlek och plus och minus i relationen. Deras, alltså. Väldigt bra. Och ovanligt.

Så nu tänker jag så här -
Det finns vissa ämnen man pratar alldeles för lite om. Varför är det så? Såklart för att man inte vill utelämna folk i sin närhet (och sig själv). Men en del grejer skulle det nog ändå vara bra att tala om eftersom man tror att man är ensam i världen om dem.

Därför ska jag nu försöka få till en samtalsklubb. Nåt som har sin motsvarighet i bokklubb. Man träffas och pratar om nåt speciellt. Men här är de givna ämnena relaterade till själva livet. Till exempel:
- Skilsmässa
- Karriär
- Otrohet
- Vänskap
- Egentid
- Vardag
- Alkohol
- Träning
- Sex
- Barn
- Mat
- Äktenskap
- Manligt/kvinnligt
- Depressioner

Ja. Där har vi ämnen som kan modifieras åt alla möjliga håll. Möte en gång i månaden mellan 18.30 och 21.30. Nu ska jag hitta samtalspartners ... Max åtta.

Inga kommentarer: