tisdag 22 februari 2011

Pyjamasparty

Pyjamas - ja. Party - nej.

Jag har ju jobbat hela dagen, sjukdomen till trots. Men jag hostar inte på varenda arbetskamrat i alla fall.

Jag som hade sovmorgon, varmt bad, SVT Play och två nya böcker (Mordet Eiffeltornet och Slutet på Mr Y) på schemat har istället suttit vid datorn eller i telefon sen 8.30. Jotack, jag får mycket gjort, men jag behövde vila. Jag hann visserligen med första avsnittet av The Big C på SVT Play på lunchen, men om jag ska hinna med allt det andra så måste jag stressa. Och sovmorgonstillfället är redan förbi.

Fast det är klart. Familjen kommer inte hem förrän vid 19.30 eftersom det är sen fotbollsträning. Så ett bad kan jag nog hinna med när risken för kollegernas telefonsamtal är över.

Om man skulle rensa lite mail då?

Inga kommentarer: