onsdag 16 februari 2011

Nätvärk?

Ibland undrar jag om man har ett nätverk eller om det i vissa fall är ett nätvärk.

Hysterikan och lilla kollegan hälsar inte nu igen. Vissa dagar är det liksom okej att inte göra det tydligen. Glömma bort omvärlden eftersom hemliga saker har skett över natten. Jag är så jävla less på att anpassa mig efter andras humör. Ska man tassa på tå eller vara sig själv? Dumma, dumma. Nätvärk.

Hämtade sonen på fritids halvfem, som vanligt. Stannade kvar lite och läste hans väldigt söta dagbok som skrivs på måndagar och fredagar. Här fick man veta att han varit på Mc Donald's en helg, att mamma och pappa hade varit på fest till fyra en annan helg, att han fått 100 kronor av morfar ytterligare en helg och att mamma minsann haft fest med 22 personer när hon fyllde år. Rolig läsning. Inte minst för lärarna, kan man tro.

På skolan träffade jag två mammor. En fotbolls- och en grann-. Pratade lite. Trevligt. Yngste sonen följde med grannmamman med son hem. Sen var det Konsum för mig. Där träffade jag (förutom Schlagerfestivals-Rikard) en annan grannmamma som jag inte sett på länge. Hon berättade att hennes dotter går på gymnastik med Sofiaflickorna och biljetterna till deras uppvisning i maj är redan slutsålda. Utanför Konsum träffade jag en före detta kollega som jag pratade lite omorganisationer med. Vi var med om en gemensam för många år sen. Ja ... Nätverk.

Inga kommentarer: