söndag 13 februari 2011

Drömde

Nu på morgonkvisten vaknade jag med en dröm i huvudet.

Mamma och jag åkte tunnelbana. Plötsligt ville hon gå av, jag förstod inte varför. Jag tittade på skylten där det står var och när tunnelbanan går och såg till min förvåning att just den är tunnelbanan skulle till Åre. Vi skyndade oss ut. Jag fick tränga mig ut genom den redan stängda dörren. Vände mig om och såg att jag hade glömt den svarta plastpåsen med kläder, på sätet. Jag tänkte snabbt igenom vad jag skulle kunna sakna i påsen och kom fram till att det skulle vara bra att ha den kvar.

Så försökte jag på nåt vis få kvinnan på sätet bredvid att ta hand om påsen och kontakta mig senare. Men jag kom inte på hur jag skulle göra. Det fanns ingen tid att ta fram papper och penna för telefonnummer.

När jag vaknade insåg jag att det hade räckt att tala om vad jag heter.

Nu undrar jag vad det här betyder. Kanske:
- att jag är stressad
- att det sista resmål jag kan tänka mig är ett där man åker skidor. Typ Åre.
- att jag ska rensa i garderober idag och att jag har svårt att slänga saker

Inte vet jag. Det är ju inte precis en dröm som förändrar mitt liv åt nåt håll.

Inga kommentarer: