söndag 13 februari 2011

Rensat och klart

Denna dag har jag tillbringat i garderoben. Eller snarare alla de ställen där jag har kläder. En klädkammare och tre garderober. Har rensat bort SÅ mycket och fyllt en svart plastsäck med sånt som ska kastas på stubben, en säck och två påsar med sånt som ska skänkas nånstans och en säck följde med mamma hem när jag ringt och bett henne komma och kolla på bra saker.

Man tröttnar, man växer ur, man tvättar sönder.

Och nu - tjolahopp - är det organiserat i vartenda klädesutrymme. Bokstavsordning! Nej. Jag bara skojade. Hade ett evigt sjå att hitta på nåt bra sätt att hänga saker på. Jag har nämligen ett ganska stort besvär på morgnarna när P ligger och sover och jag i all tysthet ska hitta nåt lämpligt i mörkret. Jag tror att jag ska placera en ficklampa på krok med gummipropp så att jag ser vad jag plockar med mig.

En garderob är full med "sommarskjortor", "träningskläder" och "vinterkläder. En annan med "skjortor" och "linnen". Herregud vilken sponsor jag är av HM. Linnen i drivor. Många kommer att skänkas vidare. Mamma fick en ångestkavaj som jag aldrig använt. En ångestjacka kommer nån bli glad av också.

Det här var så skönt att få gjort.

Nu ska jag bara hitta ställen för 300 tomma galgar. Lyxproblem!

Inga kommentarer: