fredag 30 april 2010

Tänkvärt

Jag såg ett TV-program häromdagen. Med Dr Drew. Det är han som hjälper amerikanska kändisar att bli fria från sina missbruk. Förra omgången av serien var det sexmissbrukare. Nu är det alkohol och knark. Opiater, har jag lärt mig, är populära. Det är till exempel morfin och annat neråttjack vi pratar om.

De kända personerna som är med, är inte längre särskilt kända eftersom de har missbrukat en längre tid. Gör man det så kan man liksom inte vara känd längre. Vi har en snygg före detta Sports Illustrated-brutta som har hela väskan full med både sånt hon ska bli glad av och sånt som ska lugna henne, Rod Stewarts son är där, han som spelade Kenickie i Grease, före detta trummisen i Guns N' Roses, nån som varit med i Idol och så vidare. En del av dessa är illa däran. Oberäkneliga som måste klia sig hela tiden.

Jag blev bestört över att fatta att två av tjejerna hade börjat missbruka tillsammans med sina redan till knarket och spriten förlorade mödrar. Jag fattar inte ...

De är så trasiga. Korkade. Och beroende.

Väldigt avskräckande och lysande att visa sina barn i 13-årsåldern. Det finns inget coolt med detta. Alls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg det också. Och satt och gapade. Hm, när ska vi promenera och analysera detta?