fredag 9 april 2010

Patetiskt

Okej. Jag har grinat två gånger i kväll. Tre. Om man räknar "grina illa" som grina. Tre gånger. Till olika TV-program.

Petra Mede och Peter Magnusson sjunger i Så ska det låta - grina illa. Illa! ILLA!!! Varför?
Norsk tenor sjunger i Talang - grina. Tillsammans med Bert Karlsson. Hm.
Barn föds i Solsidan - grina.

Nu vill jag grina igen. Måste gå och sova eftersom vi ska upp så erbarmerligt tidigt i morgon bitti.

För övrigt så gick det väldigt bra att prata inför hundra idag. Fast jag kände att pulsen gick upp när det var en kvart kvar innan jag skulle stå där. Satt på möte och fick svårt att fokusera. Gick på toa och försökte komma ihåg vilken yoganäsborre man ska hålla för/andas genom när man vill lugna ner sig. Mindes inte och var rädd att jag skulle välja fel och därmed bli ändå mer snabb i andningen.

Sen var det över. Bara så där. Och det gick bra. Blev bara lite torr i munnen och adrenalinstinn efteråt.

En dag är över.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett klargörande från yogafröken:

Håll för höger näsborre- andas med vänster = lugnande

Håll för vänster näsborre- andas med höger = pigg och klar i huvudet.

Långa djupa andetag är för övrigt alltid lugnande.