tisdag 6 april 2010

Ljus och mörker

Idag kändes det att det var ett tag sen jag var på yogan. Lokalen var ljus. Gardinerna kunde inte hålla ljuset utanför. Det var annorlunda. Vare sig bra eller dåligt. Bara annorlunda. Fick extrem huvudvärk av en övning. Har aldrig någonson haft så ont i huvudet. Blixthuvudvärk à la Harry Potter. Ville gråta av värken. Sen ville jag gråta av övningen där man sjunger "I am what I am" med handen på bröstet. Om jag slutade sjunga så behövde jag inte gråta längre så jag blev tyst på slutet. Fascinerande det där.

När jag kom hem så tittade jag på paren som möts i mörker på TV. Extremt jobbigt program. För att det handlar om par som ska "känna" nåt och för att det handlar om yta. Att folk kan låta på ett sätt och sen väljer de värsta töntlooken. Typ direktör. Och att män klär upp sig med oklädsamma kostymer när de ska visa upp sig i ljus för första gången. Och att kvinnor klär av sig. Väldigt märkligt. Pengar/makt vs sex. Så otroligt förutsägbart. Jag undrar vad som skulle hända om de inte fick ha annat än vit t-shirt och jeans på sig.

Jaja.

Inga kommentarer: