torsdag 1 april 2010

Ljus i mörkret

Länge har jag tittat på en lampa. Önskat mig. Tvekat. Längtat.

Så plötsligt kom jag på en lysande idé.

Efter bion (Draktränaren - helt ok) och inköp av gummistövlar och fotbollsskor, storlek 28, på Stadium, snygg vårjacka för 90:- på Hennes&Mauritz till sexåring samt två flaskor och en dunk rött + två öl, så gick jag förbi den där lampaffären som ligger på Mäster Samuelsgatan (kanske gatan heter?). Medvetet tog jag den vägen. Och se där - 10-50% rabatt på allt. Frågade efter priset på den speciella lampan. Överraskade mig genom att säga att jag ville ha en sån. Och gissa om jag hade mycket att bära på tunnelbanan och tvärbanan hem. Tack och lov är sexåringen lättmutad, så en Daimstrut senare så fick han krafter att bära han också. Via Konsum. Lax och potatis.

Som sagt. Mycket att bära.

Nu hänger lampan uppe. Till och med skuggan på bordet är snygg. Att själva lampan är snygg kan du ju själv se!

Sen åt vi lax i ugn, kokt potatis och en sparrisgrej som jag hörde om på radio igår - 2 tsk citronsaft, 2 tsk olivolja, en scharlottenlök och lite flingsalt blandas. Sen tar du potatisskalaren och hyvlar sparris i långa strimlor. Låt det ligga till sig i 20 minuter innan det ska ätas. Väldigt gott! Vi drack ett gott, torrt Gewürtztraminervin till detta. Ojoj!

Och här kommer lampan -

Med goda sparrissalladen på bordet

Snygg skugga!

Jag är en lyckans ost! Fast helst utan ost.

P.S. På den övre bilden ser man byggställningen utanför. Nej. Vi har ingen utsikt för tillfället. Men vi har en jäkligt snygg lampa!

Inga kommentarer: