tisdag 13 april 2010

Ähmen då drar jag

Dags för de förhållandevis värdelösa, tyska mötena igen. Efter ett års uppehåll sätter det igång igen. Tjohoo. Not.

Men ... Kanske möter jag våren där? Kanske kan jag få några nyskördade sparrisar till middag. Eller lunch i "kantinen" på torsdag. Vad är väl ärtsoppa och pannkaka mot vit sparris och hollandaisesås? Jag bara undrar.

I övrigt har vi haft en alldeles speciellt svårslaget spännande dag på arbetet. Det verkar som det händer nåt. Inte för att nån yppat ett ord om det, men vi är ju inte dumma.

Kanske ska nån sägas upp? Folk kallas upp på hemliga möten med högste chefen och det är ju stoff för spekulationer. Så det är väl det vi har gjort idag. Spekulerat. Annat arbete får vänta till en annan dag. Eventuellt hade det varit bättre att berätta vad som händer. För effektivitetens skull, menar jag. Nåja. Väskan med kläder för en dag är redan packad. Datorn är med. Min lilla nya kompis iPod likaså. Har inte hunnit lajja så mycket med den idag, men än är det nån timma kvar denna afton i april. Tjo!

Inga kommentarer: