måndag 12 april 2010

Knark, häxor, lättklätt och köpt

När man åker kommunalt ser och hör man det mest makalösa. Dagens skörd:

- Ung kille och dito flicka sitter och pratar om semester. De är i gymnasieåldern. Han pratar om Biarritz (stavas det så? Heter det ens så?) och hur han hade fått grannen arg eftersom de festade högt klockan fyra på morgonen. Men de hade minsann inte druckit. Nej, nej. Bara rökt marijuana. Sitter han och säger. Ogenerat. Högt. Är jag en tant som tycker att man håller käften om sånt? Eller är det för att jag aldrig nånsin har provat som jag tycker att man ska hålla tyst om det? Gör det mig ändå mer till tant? Tänkte för övrigt skriva marihuana. Vad är det? Nej. Tacka vet jag hach ;)

- Åkte buss med häxa. Och hur vet jag att hon är det? Mycket enkelt. Alla häxor har blekfärgade, lite utstående ögon, höknäsa med rundad topp och gula, glest sittande tänder. Stripigt hår icke att förglömma. Hur vet jag det? Inte vet jag.

- Gymnasieflicka modell större tänkte att det var vår. Hon hade satt på sig shorts modell mindre och hade nylonstrumpbyxor under. Grå t-shirt med nitbälte. Inget mer. INGET MER. Hennes mamma måste ha gråtit i morse när hon gick "Jag har närt en prostituerad vid min barm". Ack ja. Söner är bättre!

För att slippa bekymra mig om andra så har jag nu införskaffat en fantastisk liten pryl. Jag är nu mer stolt ägare till en iPod Touch. Tack till mig själv. Nu kan jag lyssna på gamla "Sommar"-program. Titta på Niklas mat (varför jag nu skulle tycka att det är roligt. Har aldrig sett det förr.), lyssna på radioprogrammen "Språket" och "Spanarna". Bara radio på bokstaven S.

Nu ska jag ladda den full av spel också. Nej. Ärligt. Det var det första jag gjorde.

Inga kommentarer: