tisdag 23 december 2008

Skräck i tvättstugan

För att komma till tvättstugan måste man passera en lång korridor. Ibland skrämmer jag upp mig med inre bilder där. Tänker på följande:

Slutscenen, på kyrkogården, i skräckfilmen Carrie.

http://www.youtube.com/watch?v=HmS29HNc5fI
(som är så läskigt att jag inte ens vågar se det eller ha med själva klippet upplagt här. Det räcker med musiken i en nanosekund så skälver jag av rädsla. Ibland tror jag att Bob ska dyka upp som spegelbild - I will see Bloody Mary? Släng dig i väggen. HUUUU!)

Exorcisten. (Är på håll släkt med Max von Sydow och undrar hur jag skulle reagera om han ringde på dörren en sen kväll ...)

Om jag inte hade sett de här sakerna - vad hade jag då varit rädd för?

Undrar några saker -

Hur hallucinerar människor som bor i djungeln?

Varifrån kommer läskiga saker? Varför tycker vi att vissa saker är läskiga?

Hurra - tiden är inne för ännu en tur till tvättstugan. Heja! Nu är jag inte rädd alls. Not.

Inga kommentarer: