söndag 7 december 2008

Segsöndag

Sitter och knaprar på ett väldigt gott päron. Köpte det när jag var och handlade tidigare idag. Ett Alexanderpäron. Den godaste sorten! Jag tycker inte om mjuka päron. Slaskigt! Men gråpäron och Alexander, dem gillar jag!

Dagen har gått i sakta mak, kan man säga. Inget särskilt har hänt.

Femårskalas på Andy's (igen) gjorde att P och jag fick äta lunch på tu man hand, vilket vi borde göra oftare. Umgås bara vi är bra! Men - vi har lite olika intressen så vi delade upp oss i köpkvarteret och jag styrde kosan mot silver och ljus och böcker, medan P gick raka vägen till plattTVavdelningarna i diverse affärer för sånt.

Sen åkte vi och hade yoga hos bakis lärare. Sonen lekte med sambon till läraren och tyckte det var så bra så.

Jag känner mig frustrerad och lite irriterad och undrar om yogan mot sånt först rensar ut för frid efteråt?

Inga kommentarer: