söndag 21 december 2008

AAAOOOOM

Jag är så trött på mig själv. Jag kan inte vara i NUET. Hela tiden är jag på väg nån annanstans. Jag blir galen. Det är väldigt oavslappnat att vara så. 

Hela dagen har jag längtat efter att få sätta mig ner och läsa den förbannade kvällstidningen. Och nu finns tid. Men då måste jag plötsligt titta på nåt som ändå finns inspelat på TV och sticka. Och spela lite spel på datorn. Kolla mail (får ju aldrig nåt som känns angeläget, så DET är verkligen onödigt). Jag fattar inte hur jag är funtad. Tänker att jag ska "spara" tidningsläsandet till ett annat tillfälle. I morgon när det är ljust ute, kanske? Varför? För jag vet ju precis hur det kommer bli: bilagan kommer ligga oläst hela veckan tills jag blir galen på att jag inte har "hunnit" läsa den. Så slänger jag den.

Jag är evigt rastlös. Sitter här och tvingar mig att spela taipei på ICA Kurirens hemsida, liksom mot min vilja. Jag blir stressad av att veta att jag borde läsa bilagan istället. Eller läsa boken jag håller på med. Eller titta på TV och sticka. I själva verket är ju alla dessa sysslor HELT JÄVLA MENINGSLÖSA. Alltså oviktiga.

Jag har avslappningsproblem. Slappa-aktiviteterna hopar sig så jag blir stressad. Detta är inte friskt.

Inga kommentarer: