lördag 6 december 2008

Julmarknad à la Konstfack

Yngste sonen, hans godispåse och jag stod i kö en halvtimma för att ens komma in på årets julmarknad. Som tur var finns det saker som är BRA därinne. Men en hel del skit också. Ibland undrar jag hur de som ställer ut ska orka se tillbaks på 2008 års julmarknad för att inse hur de kastade bort sina studier på att skitnödigt slarva genom att fånigt försöka provocera.

En del är ju såklart begåvade. På olika sätt. Nån är smart när den gör sånt som han eller hon förstår ska sälja. Handdukar med diskande Persbrandt, Strindberg eller Guillou är en typisk sån grej. Klart det säljer, skitsamma om det är bestående och/eller nydanande konst eller inte. Andra är BRA!

Jag hittade några grejer jag gillar.

You are here av Daniel Mencák. Han har en humor som faller mig helt i smaken!

Så köpte jag ett ramat grafiskt blad med två luftballonger av Katarina Divander som lustigt nog tycks jobba ihop med Ubavka Marinkovic i Haninge. Och henne har jag två andra bilder av sen tidigare!

Nån glasgrej, en keramiksak och några silverarbeten gillade jag också. Men köpte inte.

Så - nu har jag tyckt!

Inga kommentarer: