lördag 6 december 2008

Tidigare idag

Fick med mig några fina påsar hem från Paris. För efter mötet tog jag Metron och landade på Champs Elysée efter att ha susat förbi Eiffeltornet i närbild.

Så kom jag upp vid Triumfbågen.


Gick gatan, eller ska jag kanske säga boulevarden, fram och kom till Peugeothallen där jag kollade designade bilar en stund. Köpte liten bil till en liten kille jag känner. Bilen levererades i snyggsnygg påse. 


Sephora har underbara badskum. Nu äger jag fyra små, flygvänliga 50 ml-flaskor i dofter man blir yr av. Ganska snygg påse. 

Disneybutiken har ju mest roliga påsar. Jag bad om några extra till tre par reastrumpor (ett par till P med Tigger på. Väldigt fina! Det tyckte han också. Fast jag ska slå in dem ...) och sju kallingar med Cars-tryck till den där bilintresserade pojken också.

GAP - blå påse i tunn plast med fiffigt stängningssnöre. I påsen la den snälla expediten ett nytt nattlinne till undertecknad. När P och jag var i USA var vi på en outlet där jag köpte ett nattlinne och ett par mysbyxor i ett fantastiskt material. Bomull, heter det. Fast det här är mjukt. Alltså mjjjjjuuuukt.  Jag ångrar bittert att jag inte köpte fler när jag ändå var i gång. men nu är jag gladare igen. För nu HAR jag köpt i alla fall ett till!

Efter dessa inköp tog det en timma att ta sig till svägerskan som man inte visste om hon var hemma eftersom hon inte svarade när P ringde. Svettig kom jag till adressen och kunde lyckligtvis ta mig in med andra som kunde portkoden. Ringde på dörren och visst var de hemma. Flera stycken. Men svägerskan var nyvaken. Tröttsamt (tyckte kanske hon också), men inte fan ville jag bära hem de där braiga julklapparna från Sverige igen. Efter att inte ha fått nåt att dricka tog jag alltså bussen. 

På väg till transporten gick jag förbi Operan och sen åkte jag förbi julskyltat Lafayette.



Nu är jag hemma.

Så här är det - Jag älskar Paris!


Inga kommentarer: