torsdag 11 december 2008

Om att göra nåt av sitt liv

Äldste sonen oroar sig för mitt spelande på nätet. Snurra hjul, snurra hjul.

Igår sa han "Men mamma? Har du inget vettigare att göra? Läs en bok!" Idag efter jobbet hade jag ändå några ärenden av julklappskaraktär i Västermalmsgallerian och gick förbi PocketShop. Kom därifrån med fyra nya böcker. Så nu ska här läsas!

Böckerna jag valde var i dessa (i den ordning jag plockade dem med mig):
Norwegian Wood av Haruki Murakami
Att tro på Mister Pip av Lloyd Jones
Gör vad du vill av Erlend Loe
och
Medmänniskor av Stefan Einhorn 

Nu har jag fyra nya stämplar i mitt PocketShophäfte som jag ska lägga över i reseplånboken där jag har ett annat häfte med tre stämplar. Håhåjaja.

Undrar vilken bok jag ska läsa först? Erlend Loe, tror jag.

Inga kommentarer: