tisdag 7 augusti 2007

Upp i ottan, sent i säng ...

Man måste gå upp vid 6-tiden för att komma med Silja Europa till Åland klockan 8. Och det var ju till den båten vi hade beställt biljett så det var bara att stiga upp så där jävla tidigt. En gång i tiden var jag brevbärare. Hur orkade jag??? Anyway - det soliga vädret från igår hade gömt sig bakom dimma. Oroväckande. Jag hade sett en dag på soldäck framför mig. Det var dock ett extremt vackert Stockholm i uppvaknande vi åkte genom med 76an. Nordiska museet med osynlig topp. Och sen fick båten tuta sig genom skärgården till ungefär 9 när solens strålar nådde oss.

Vi har spelat, solat och ätit. Och bytt båt. Silja Festival är en liten båt. 15-åringen tyckte den var trevligare. "Renare". Kanske var det så. Men skönhetssalongen på Europa-färjan var större. Jag fick pedikyr! Nu har jag mjuka fötter med målade naglar. Jag njöt hela tiden!

Kom hem med onödiga produkter - 24 öl? Vi dricker aldrig öl. Det är inte tillräckligt GI ;) Champagne. Trevligt att ha hemma, tänkte jag. Apple Sourz till fläderdrinkarna. Och en halv liter gin. Mest för flaskans storleks skull. Bra till saft. Nästa år. Och en påse Marianne. Vi som vann 2,5 kilo Toblerone igår på Grönan. Jaja.

På det hela taget en bra dag. Väldigt trevligt att umgås med bara de stora pojkarna! Och förre mannen med familj har umgåtts med yngste sonen hela dagen. Det har gått bra! Han sover över också! Yeah! P och jag var och åt sen middag i Gamla Stan. Tänk att en maträtt kostar 100:- mer på Västerlånggatan än några parallellgator ner.

Nu ska jag umgås mera med min man!

Inga kommentarer: