lördag 4 augusti 2007

Djur och natur

Kolmården är inte ett ställe att åka till om man tänkt sig en romantisk tur på tu man hand. Det är ett näste för barn och deras föräldrar. Hotellet är totalt anpassat för barn - med sån där liten pall som barn kan använda om de vill nå upp när de ska tvätta händerna eller som hjälp att klättra upp på toan. Förmodar att detta är totalt avtändande för paret i 22-årsåldern ...

För oss andra - föräldrar med småbarn - är Kolmården utmärkt! Jag tycker om giraffer! Och björnarna är så söta. De har så liten svans, som en stump bara. Och en säl skulle jag kunna tänka mig att ha. Om den var mycket liten och inte hade dålig andedräkt.

Vi var på rovfågelsshow. Häftigt! Delfinerna kunde däremot ha fått vila, tycker jag. Inte så imponerande uppvisning. Och en tjej med världens mest teatrala sätt att berätta om djuren. Konstig frilla hade hon också.

Det var mycket trevligt att umgås med brodern och hans familj också. Det skiljer bara ett år mellan deras dotter, 2,5 år, och vår yngste son, 3,5. De är SÅ söta ihop!

Kom hem igår kväll. Åkte på middag hos kompisarna med nya huset ganska på en gång. Mellansonen tog hand om den yngste. P och jag promenerade till busshållplatsen i den fuktiga sommarnatten som har en lukt man som småbarnsförälder nästan har glömt. Underbar doft!

Inga kommentarer: