onsdag 29 augusti 2007

Kall?

I morse lämnade jag på dagis. Insåg vilken urusel mor jag är. Han har ju inte riktiga kläder, stackarn. De andra vimsade omkring i sina yllemössor och vindjackor från POP. Vantar och vinterkängor hade de säkert också. Jag orkade inte titta efter. Var fullt upptagen med att betrakta min lille son som har en munkjacka och en Hammarbymelitta på skallen. Inser nu att jag till och med övervägde om han skulle ha sandalerna - OBS! - med strumpor. MED!

Hoppas att han inte fryser ihjäl. Jag VERKLIGEN att han inte fryser ihjäl. Det vore ju förskräckligt.

Sakta formas misstanken om att min förkylning är självförvållad. Den där kjolen jag hade i måndags var inte så het precis. I nån bemärkelse, befarar jag.

Jag hann inte med. Höst??? Antar att det här är baksidan av att ha lång, sen semester. ALLTID är det nåt!

Inga kommentarer: