torsdag 30 augusti 2007

Gammal kärlek ...

... rostar!

Jag tänker på The Police. Jag tänker på Sting. Han är visst 55 år och ser väldigt bra ut, om jag uttrycker mig försiktigt. Men inte så att P behöver vara sotis, om man säger så. P sjunger nästan lika bra :)

I alla fall. Konserten. Ja-a ... Det var bra. Jag är glad att jag var där. Men jag går inte idag också. Sting är The Police tack vare sången och utseendet. Trummisen, Stewart Copeland, verkar rolig och dessutom skrev han filmmusiken till vad jag en gång tyckte var tidernas bästa film, "Rumble Fish" av Coppola. Dessvärre har han, när han trummar, ett rörelsemönster som på alla vis liknar en CP-skadads. Det är svårt att koncentrera sig på själva spelandet när han är i bild, så att säga. Deras 63-åriga kollega, Andy Summers, har stora likheter med Ernst-Hugo Järegård. Det förvirrar också.

Men ... det var bra så länge det varade. Tack för den här tiden!

Inga kommentarer: