lördag 4 augusti 2007

Bada kanske?

Idag har det varit en låång dag. Den yngste familjemedlemmen vaknade 8.30 och låg och vred sig mellan P och mig till 9 när jag gick upp. Vi åt frukost. Jag läste DN. Konstaterade att Prideparaden skulle starta 14 vilket betydde att vi skulle behöva stå nånstans vid Gamla Stan 15. Då hade jag en massa tid att träffa amerikanska väninnan!!! (Hon kommer från Sverige, men bor sen en tid i USA. Vi har arbetat på samma ställe ...) Pratade med henne på telefon en stund och sen bestämde vi att vi skulle äta lunch tillsammans. Möttes på Slussen och gick till Tabac på Kornhamnstorg. Paj och rosévin. Tjohoo.

Innan jag träffade den amerikanska väninnan hann jag in på Euro Sko vid Slussen. Köpte jättefina Vagabondskor! GLAD!

Efter trevlig lunch promenerade vi i sakta mak mot Skeppsbron dit P kom med barnet bak på cykeln. Sen var det parad. En del blir jag glad över, annat generad. Halvnakna mänskor, både män och kvinnor, kan bli för mycket. När man inte känner dem, höll jag på at skriva, men jag vet inte om jag skulle tycka att det var så kul om mina kompisar och jag träffades utan kläder. HAHAHA. De stolta föräldrarna blir jag glad av!

Vi skildes åt och jag tog en promenad mot äldste sonen för sällskap hem. Stötte på en kompis vid Medis - har inte sett hennes dotter på evigheter, det var roligt att träffa dem! Kom hem till exmannen, som inte var hemma, nyttjade deras toa och tog äldste sonen med mig hem. Vi handlade och sen gick vi hemåt. Meningen var att vi skulle äta middag ihop alla fem här hemma, men han fick ett samtal på vägen och vände. Att chilla med polarna lockade mer än mammas goda kyckling. Ack ja. Nu är jag trött. Ska nog bada. I badkaret. Ska bara betala en räkning först.

Inga kommentarer: