söndag 12 augusti 2007

Hjälpa/stjälpa

Den här trötta dagen har vi varit hemma hos konstnärsdamen. Vi kom dit strax efter 11. Med baguette, mozzarella och tomater. Hon tyckte att vi skulle köpa med oss patéer och franska ostar men när jag frågade henne om det var det hon ville äta så svarade hon att hon trodde att vi kanske ville ha sånt. Eh? Nej, tack.

I alla fall - P har satt upp gardinstänger i hela trean. Jag har i viss mån assisterat. Och rivit tyg som ska vara temporära gardiner. Vi hade inte riktigt räknat med att vara där till 19. Jag är så trött. Att det blev så sent har litegrann att göra med att P började med att köra en skruvmejsel nästan igenom höger pekfinger. Detta ledde till nånting som skulle kunnat bli en svimningsattack om han inte hade lagt sig och stirrat i taket en lång stund. Konstnärsdamen och jag skar tomater och mozzarella medan han repade sig. Nåja. Nu är vi hemma. Jobbet är utfört och alla mår bra.

I morgon börjar jag jobba. Känner mig sunt nollställd och hoppas att jag hinner gå igenom mailen och att jag känner mig glad och nöjd när jag kommer hem imorgon kväll. Glad och nöjd. Glad och nöjd. (Mantrat för morgondagen).

Inga kommentarer: