söndag 5 augusti 2007

Tretton timmars sömn!

Det var väl det jag behövde - sova. Tretton timmar! När jag vaknande hade jag en dröm färsk i minnet - vi hade köpt sommarstuga. Ett gammalt hus. Inrett med saker från 40-talet och framåt. Böcker i massor. Fiffiga bokhyllor och massor av intressanta lådor att titta och fynda i. Och allt var vårt! Ibland förundras jag verkligen över den nattliga förmågan att hitta på saker. Hur hjärnan arbetar på ett fantastiskt kreativt sätt. De där bokhyllelösningarna skulle man nästan kunna patentera :)

Det fanns en liten pool också. Alla tre barnen kunde simma i den. Den yngste undervattenssimmade, precis som de stora. Som sälar (var jag just på Kolmården???)

Jaja. Det var trevligt att vakna i alla fall. Utsövd. Antar att jag laddar för Ålandstrippen. Båten går klockan 8 på tisdagsmorgonen. Ska bli spännande att se om vi kommer upp i tid alla tre. Det är ju bara jag och de stora pojkarna som åker - den yngste passas av exmannen som är hemma med sin dotter. Perfekt! (P börjar jobba i morgon.)

Idag skulle jag vilja ta cyklarna på båten till Djurgården. Till 17 ska vi vara hemma för att se bortamatchen mellan Örebro och Bajen på TV. Får väl se om vi kommer iväg. Det är rätt segt här hemma. TV-spel och så. Men det kan väl få vara så sista dagen på semestern - för P? Själv har jag ju en vecka till!!!

Inga kommentarer: